In primul rand elaborarea unui CV se face cu atentie deoarece
acesta trebuie sa transmita potentialului angajator si altceva decat pura
informare despre viitorul angajat. Pentru a fi cat mai atractiv pentru citior,
CV-ul poate fi imbunatatit in mai multe feluri. Evident ca si continutul este
un element esential al acestuia, insa de cele mai multe ori “invelisul” face diferenta.
Astfel, la un CV ce se considera finalizat se mai poate umbla la fond-ul
acestuia, tipul de caractere din continut cat si din titlul paragrafelor,
pentru a scoate in evidenta anumite aspecte ce tin de experienta de lucru a fiecaruia dintre noi, timpul petrecut in
cadrul unui anumit job si asa mai
departe.
In randurile ce urmeaza, voi dori sa prezint cum trebuie elaborat un CV pentru a avea
cat mai mare succes in fata angajatorului. Tipurile de CV difera de la
individ la individ, in functie de experienta cumulata, studiile efectuate si
asa mai departe.
Un CV va trebui impartit pe paragrafe, incepand cu datele personale, studiile, experienta
de lucru, limbi straine cunoscute, hobby-uri, s.a.m.d. avand urmatoarele
caracterisitici:
DATE
PERSONALE:
Nume si prenume: X
Data nasterii: (pentru ca este necesar a se
cunoaste varsta Dvs. in momentul aplicarii la un anumit loc de munca)
Adresa: (nu intotdeauna trebuie mentionata
complet, insa macar Orasul si Strada sunt necesare)
Contact: (este foarte important sa se
mentioneze unul sau chiar doua numere de
telefon la care puteti fi contactat. De asemenea se poate lasa si o adresa de e-mail in situatia in care nu
puteti fi de gasit la telefon)
De asemenea, tot in continutul acestui paragraf se mai pot
mentiona date precum: nationalitatea,
status-ul matrimonial, permis de conducere (+ ce categorie – B, C etc.) si
orice alte informatii elocvente pentru potentialul angajator. De asemenea in partea drepata, spre exemplu,
poate fi atasata si o poza recenta cu Dvs. Foarte important de retinut este
faptul ca aceasta trebuie facuta nu neaparat profesionalist, insa trebuie sa
semene cat mai mult cu o poza de buletin. (fara peisaj in spate,
prieteni, sau orice altceva ce ar putea sa atraga atentia privitorului – in afara
de fata Dvs. desigur J)
Mai departe se va putea mentiona profilul Dvs. – adica ce fel
de personalitate sunteti, ce abilitati aveti, s.a.m.d.:
PROFIL:
In functie de abilitatile Dvs.
cat si ceea ce cautati, se poate scrie astfel:
·
Excelente
abilitati de comunicare, flexibil, atent(a) la detalii
·
Rezistenta
la stres, disponibilitate, dinamic(a), organizat(a), eficient(a), etc.
Cu siguranta lista poate
continua, insa ramane la aprecierea Dvs. sa va mentionati abilitatile.
STUDII:
Un alt paragraf important este cel
legat de studiile Dvs. Vor trebui
mentionate in ordinea efectuarii lor, incepand cu prezentul sau cea mai
apropiata absolvire de prezent.
Spre exemplu, daca sunteti
masterand(a) sa spunem, se va trece anul in care ati intrat la Master:
2011 – (prezent) Universitatea Bucuresti, Facultatea de Administratie
Publica- Master in Comunicarea Afacerilor
2008-2011 Universitatea Bucuresti, Facultatea de Limbi Straine – Limbi
Moderne Aplicate Engleza-Franceza (media 9,66)
2004-2008 Liceul Ferdinand Bucuresti, profilul Matematica Informatica
cu Engleza intensiv (media 10)
Etc.
De precizat faptul ca media nu
este absolut necesar sa fie mentionata in cadrul CV-ului insa aceasta poate
reprezenta un plus si implicit un
criteriu de selectare in fata angajatorului.
Se mai pot mentiona si alte certificate, atestate, diplome, s.a.m.d.
cu mentionarea anului in care au fost effectuate si eventual o scurta descriere
a acestora (ex: 2003 Atestat competente lingvistice – limba engleza –
recunoscut la nivel international, certificatul atesta abilitatile personale de
comunicare la un nivel avansat in limba engleza…)
Si astfel am ajuns la un punct
important in elaborarea CV-ului, si anume: experienta
profesionala. Nu de putine ori, angajatorul cauta persoane cu experienta
relevanta in domeniul sau de activitate, tocmai de aceea este bine ca orice
informatie relevanta in ceea ce priveste experienta Dvs. sa fie mentionata in
cadrul acestui paragraf. De precizat este faptul ca experienta mai putin relevanta
(cum ar fi o activitate ce ati desfasurat-o ocazional pentru o perioada scurta
de timp sau ati tinut locul unui coleg/colege in cadrul aceluiasi department in
care ati lucrat ) sa nu fie mentionata aici, ci eventual, in situatia in care
sunteti chemat(a) la interviu puteti
mentiona despre acestea, daca se impune..Insa de cum ar trebui sa ne purtam la un interviu in fata angajatorului,
vom discuta mai tarziu…
Astfel avem:
EXPERIENTA
PROFESIONALA:
La fel ca la studii, exerienta
profesionala se va scrie plecand din prezent spre trecut, cu scurte descrieri a
pozitiilor ocupate precum si responsabilitati, training-uri in cadrul
companiei, reusite, etc.
2010-prezent Manager vanzari
SC. XYZ SRL. am implementat strategii de marketing ce au dus la
cresterea cifrei de afaceri a departamentului cu 20%, am efectuat studii de
piata pentru a atrage mai multi clienti, etc. ( vezi www.XYZ.com)
2006-2010 …………
2001-2006………….
Mai sus aveti un simplu exemplu
in ceea ce priveste experienta profesionala cumulata. Deoarece aceasta depinde
la fiecare dintre noi, ramane la aprecierea Dvs. sa mentionati ce experienta de
lucru aveti si cat de mult ati reusit sa o “fructificati”.
NOUTATI
pentru CV:
Ceea ce este relativ nou in
cadrul unui CV este adresa site-ului unde ati lucrat, sau poate ati desfasurat
actiuni de voluntariat, etc. Prin implementarea acesteia in CV, (la sfarsitul
denumirii firmei spre exemplu –vezi mai sus) veti da ocazia ca potentialul
angajator sa isi faca o idée mai ampla asupra activitatii Dvs. De precizat ca
adresa de site este obtionala, acest lucru depinzand si de politicile de
confidentialitate a fiecarei firme/angajator, etc.
Dupa elaborarea atenta a
paragrafului cu experienta profesionala,
se mai poate creea un paragraf cu:
COMPETENTELE PROFESIONALE (la nivel social,
organizational, etc.) aici fiind incluse : limbile straine cunoscute, programe
PC cunoscute, etc.
Toate aceste competente pot fi
evaluate chiar de Dvs. in functie de importanta lor.
Spre exemplu, la competentele
legate de utilizarea calculatorului se poate mentiona:
Ø Windows, Microsoft Word, Microsoft Excel, MS
PowerPoint
Ø Windows 2000,
Windows XP, Windows Vista
Ø Internet browsers, etc.
Iar in ceea ce priveste limbile
straine cunoscute, se poate creea un tabel ca cel de mai jos, pentru o mai
usoara intelegere a nivelului la care va aflati:
FOREIGN LANGUAGES:
Self-assessment
|
Understanding
|
Speaking
|
Writing
|
|||
European level (*)
|
Listening
|
Reading
|
Spoken interaction
|
Spoken production
|
||
English
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
|||||||||
French
|
3
|
3
|
3
|
2
|
2
|
|||||||||
Spanish
|
4
|
3
|
3
|
2
|
3
|
Russian
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
(*) Common
European Framework of Reference (CEF) level
In cele din urma, CV-ul Dvs.
poate fi incheiat cu hobby-urile pe care le aveti. Si acestea au destula
importanta, deoarece arata cat sunteti de activ(a) in timpul liber, cat si ce
fel de persoana sunteti.
Paragraful in ceea ce priveste
HOBBY-URILE Dvs. trebuie sa fie cat mai scurt si concis:
Hobby-uri:
Imi place sa pictez in timpul
liber. Ador sportul in special cross - ul, fitness-ul si cycling-ul. Imi place
sa calatoresc si sa descopar noi culturi si traditii. Etc.
Per ansamblu asa ar trebui sa
arate un CV. 100% performant. Este adevarat ca acesta poate fi modificat si
“brand –uit” asa cum consideram ca ar avea mai mult success insa de obicei
gusturile nu se discuta. (vezi formatul EUROPASS
de CV spre exemplu)
Sper ca aceste randuri sa va fi
ajutat la ocuparea cat mai rapida a job-ului
dorit, iar daca ati reusit astfel, impartasiti aceste informatii si altora
pentru a se bucura de acelasi success!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu