sâmbătă, 21 iulie 2012

Cum se face un CV 100% performant

In primul rand elaborarea unui CV se face cu atentie deoarece acesta trebuie sa transmita potentialului angajator si altceva decat pura informare despre viitorul angajat. Pentru a fi cat mai atractiv pentru citior, CV-ul poate fi imbunatatit in mai multe feluri. Evident ca si continutul este un element esential al acestuia, insa de cele mai multe ori “invelisul” face diferenta. Astfel, la un CV ce se considera finalizat se mai poate umbla la fond-ul acestuia, tipul de caractere din continut cat si din titlul paragrafelor, pentru a scoate in evidenta anumite aspecte ce tin de experienta de lucru a fiecaruia dintre noi, timpul petrecut in cadrul unui anumit job si asa mai departe.
In randurile ce urmeaza, voi dori sa prezint cum trebuie elaborat un CV pentru a avea cat mai mare succes in fata angajatorului. Tipurile de CV difera de la individ la individ, in functie de experienta cumulata, studiile efectuate si asa mai departe.
Un CV va trebui impartit pe paragrafe, incepand cu datele personale, studiile, experienta de lucru, limbi straine cunoscute, hobby-uri, s.a.m.d. avand urmatoarele caracterisitici:
DATE PERSONALE:
Nume si prenume: X
Data nasterii: (pentru ca este necesar a se cunoaste varsta Dvs. in momentul aplicarii la un anumit loc de munca)
Adresa: (nu intotdeauna trebuie mentionata complet, insa macar Orasul si Strada sunt necesare)
Contact: (este foarte important sa se mentioneze unul sau chiar doua numere de telefon la care puteti fi contactat. De asemenea se poate lasa si o adresa de e-mail in situatia in care nu puteti fi de gasit la telefon)
De asemenea, tot in continutul acestui paragraf se mai pot mentiona date precum: nationalitatea, status-ul matrimonial, permis de conducere (+ ce categorie – B, C etc.) si orice alte informatii elocvente pentru potentialul angajator.  De asemenea in partea drepata, spre exemplu, poate fi atasata si o poza recenta cu Dvs. Foarte important de retinut este faptul ca aceasta trebuie facuta nu neaparat profesionalist, insa trebuie sa semene cat mai mult cu  o poza de buletin. (fara peisaj in spate, prieteni, sau orice altceva ce ar putea sa atraga atentia privitorului – in afara de fata Dvs. desigur J)
Mai departe se va putea mentiona profilul Dvs. – adica ce fel de personalitate sunteti, ce abilitati aveti, s.a.m.d.:
PROFIL:
In functie de abilitatile Dvs. cat si ceea ce cautati, se poate scrie astfel:
·         Excelente abilitati de comunicare, flexibil, atent(a) la detalii
·         Rezistenta la stres, disponibilitate, dinamic(a), organizat(a), eficient(a), etc.
Cu siguranta lista poate continua, insa ramane la aprecierea Dvs. sa va mentionati abilitatile.
STUDII:
Un alt paragraf important este cel legat de studiile Dvs. Vor trebui mentionate in ordinea efectuarii lor, incepand cu prezentul sau cea mai apropiata absolvire de prezent.
Spre exemplu, daca sunteti masterand(a) sa spunem, se va trece anul in care ati intrat la Master:
2011 – (prezent) Universitatea Bucuresti, Facultatea de Administratie Publica- Master in Comunicarea Afacerilor
2008-2011 Universitatea Bucuresti, Facultatea de Limbi Straine – Limbi Moderne Aplicate Engleza-Franceza (media 9,66)
2004-2008 Liceul Ferdinand Bucuresti, profilul Matematica Informatica cu Engleza intensiv (media 10)
Etc.
De precizat faptul ca media nu este absolut necesar sa fie mentionata in cadrul CV-ului insa aceasta poate reprezenta un plus si implicit un criteriu de selectare in fata angajatorului.
Se mai pot mentiona si alte certificate, atestate, diplome, s.a.m.d. cu mentionarea anului in care au fost effectuate si eventual o scurta descriere a acestora (ex: 2003 Atestat competente lingvistice – limba engleza – recunoscut la nivel international, certificatul atesta abilitatile personale de comunicare la un nivel avansat in limba engleza…)
Si astfel am ajuns la un punct important in elaborarea CV-ului, si anume: experienta profesionala. Nu de putine ori, angajatorul cauta persoane cu experienta relevanta in domeniul sau de activitate, tocmai de aceea este bine ca orice informatie relevanta in ceea ce priveste experienta Dvs. sa fie mentionata in cadrul acestui paragraf. De precizat este faptul ca experienta mai putin relevanta (cum ar fi o activitate ce ati desfasurat-o ocazional pentru o perioada scurta de timp sau ati tinut locul unui coleg/colege in cadrul aceluiasi department in care ati lucrat ) sa nu fie mentionata aici, ci eventual, in situatia in care sunteti chemat(a) la interviu puteti mentiona despre acestea, daca se impune..Insa de cum ar trebui sa ne purtam la un interviu in fata angajatorului, vom discuta mai tarziu…
Astfel avem:
EXPERIENTA PROFESIONALA:
La fel ca la studii, exerienta profesionala se va scrie plecand din prezent spre trecut, cu scurte descrieri a pozitiilor ocupate precum si responsabilitati, training-uri in cadrul companiei, reusite, etc.
2010-prezent Manager vanzari  SC. XYZ SRL. am implementat strategii de marketing ce au dus la cresterea cifrei de afaceri a departamentului cu 20%, am efectuat studii de piata pentru a atrage mai multi clienti, etc. ( vezi www.XYZ.com)
2006-2010 …………
2001-2006………….
Mai sus aveti un simplu exemplu in ceea ce priveste experienta profesionala cumulata. Deoarece aceasta depinde la fiecare dintre noi, ramane la aprecierea Dvs. sa mentionati ce experienta de lucru aveti si cat de mult ati reusit sa o “fructificati”.
NOUTATI pentru CV:
Ceea ce este relativ nou in cadrul unui CV este adresa site-ului unde ati lucrat, sau poate ati desfasurat actiuni de voluntariat, etc. Prin implementarea acesteia in CV, (la sfarsitul denumirii firmei spre exemplu –vezi mai sus) veti da ocazia ca potentialul angajator sa isi faca o idée mai ampla asupra activitatii Dvs. De precizat ca adresa de site este obtionala, acest lucru depinzand si de politicile de confidentialitate a fiecarei firme/angajator, etc.
Dupa elaborarea atenta a paragrafului cu experienta profesionala, se mai poate creea un paragraf cu:
COMPETENTELE PROFESIONALE (la nivel social, organizational, etc.) aici fiind incluse : limbile straine cunoscute, programe PC cunoscute, etc.
Toate aceste competente pot fi evaluate chiar de Dvs. in functie de importanta lor.
Spre exemplu, la competentele legate de utilizarea calculatorului se poate mentiona:
Ø  Windows, Microsoft Word, Microsoft Excel, MS PowerPoint
Ø  Windows 2000, Windows XP, Windows Vista
Ø  Internet browsers, etc.
Iar in ceea ce priveste limbile straine cunoscute, se poate creea un tabel ca cel de mai jos, pentru o mai usoara intelegere a nivelului la care va aflati:
                                                                FOREIGN LANGUAGES:
Self-assessment
Understanding
Speaking
Writing
 European level (*)
Listening
Reading
Spoken interaction
Spoken production







English
5
5
5
5
5
French
3
3
3
2
2















Spanish
4
3
3
2
3
Russian
1
1
1
1
1
(*) Common European Framework of Reference (CEF) level
In cele din urma, CV-ul Dvs. poate fi incheiat cu hobby-urile pe care le aveti. Si acestea au destula importanta, deoarece arata cat sunteti de activ(a) in timpul liber, cat si ce fel de persoana sunteti.
Paragraful in ceea ce priveste HOBBY-URILE Dvs. trebuie sa fie cat mai scurt si concis:
Hobby-uri:
Imi place sa pictez in timpul liber. Ador sportul in special cross - ul, fitness-ul si cycling-ul. Imi place sa calatoresc si sa descopar noi culturi si traditii. Etc.
Per ansamblu asa ar trebui sa arate un CV. 100% performant. Este adevarat ca acesta poate fi modificat si “brand –uit” asa cum consideram ca ar avea mai mult success insa de obicei gusturile nu se discuta. (vezi formatul EUROPASS de CV spre exemplu)
Sper ca aceste randuri sa va fi ajutat la ocuparea cat mai rapida a job-ului dorit, iar daca ati reusit astfel, impartasiti aceste informatii si altora pentru a se bucura de acelasi success!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu